Kategoria A prawa jazdy od 21/24 lat
Nasze motocykle szkoleniowe
Przed jazdami musisz uzyskać nr PKK
Rejestracja wizyty u lekarza z Zielonej Góry
Zrób badania lekarskie i jedno zdjęcie.
Badania lekarskie i zdjęcie zanieś do swojego Wydziału Komunikacji.
Jeśli mieszkasz w Zielonej Górze to Twój Wydział Komunikacji jest na ul. Sienkiewicza 8A.
Umów się do Wydziału Komunikacji on-lineW Wydziale Komunikacji wypełnij wniosek o wydanie prawa jazdy, dołącz do wniosku zaświadczenie lekarskie i zdjęcie. Po chwili urzędnik wręczy Ci dokument z 20 cyfrowym numerem zwanym PKK (profil kandydata na kierowcę).
Numer PKK jest niezbędny do rozpoczęcia kursu i przystąpienia do egzaminów państwowych.
Zapisy na kurs:
- osobiście: Biuro nauki jazdy SPEED: Zielona Góra ul. Anieli Krzywoń 8A: codziennie od 1000 do 1800
- On-line. <- kliknij
- telefonicznie: Instruktor jakub: 502 325 793
Dlaczego ośrodek szkolenia kierowców SPEEDGO?
Masz Profil Kandydata na Kierowcę?
- 17 lat doświadczenia
- jazdy rezerwujesz on-line, 10h z góry
- nie uczymy łuku na tzw. blondynkę lub tzw. małpkę!: "jak zobaczysz 2 słupek kręć 3/4 kier....."
- plac manewrowy 100 metrów od WORD Zielona Góra
- Autorska aplikacja wspomagająca proces szkolenia
Jak wygląda kurs prawa jazdy kategoria A?
Zajęcia teoretyczne
Nie prowadzimy zajęć teoretycznych. Kursant otrzymuje od nas dostęp do pytań egzaminacyjnych na stronie www.autoteoria.pl. Po zapoznaniu sie z pytaniami egzaminacyjnymi można przystąpić do panstwowego egzaminu teoretycznego. Po zdaniu tego egzaminu przystępujemu do jazd.
Zajęcia praktyczne: szkolenie motocyklem
Jeśli zdasz państwowy egzamin teoretyczny, to zaprosimy Cię na 20 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia praktyczne dla większości z Was będą pierwszym kontaktrem z motocyklem. Gwarantujemy Wam jednak, że już od pierwszych minut na motocyklu poczujecie adrenalinę i przysłowiowy wiatr we włosach.
Jednym z etapów szkolenia praktycznego jest nauka i trening zadań egzaminacyjnych. Nasi instruktorzy zaprezentują Ci w jaki sposób wykonywać prawidłowo poszczególne zadania egzaminacyjne. Trenując na motocyklu instruktorzy poprzez połączenie radiowe będą na bieżąco instruoawać Twoje poczynania na motocyklu.
Kolejnym etapem szkolenia jest jazda w ruchu miejskim. Wyjazd motocyklem z placu manewrowego rozpoczniemy od "zwiedzania" spokojnych tras dla oswojenia się z ruchem ulicznym stopniowo zwiększając trudnośc pokonywanym tras. Po nabraniu podstawowych umiejętności w poruszaniu się motocyklem po drogach wyjeżdzamy poza miasto, gdzie będziemy mogli rozwinąć skrzydła na zajęciach jazdy poza obszarem zabudowanym, potrenować technikę pokonywania zakrętów. Na zakończenie szkolenia każdego kursanta będziemy wprowadzać zagadnienia dotyczące doskonalenia techniki jazdy.
Jak wygląda egzamin państwowy na kategorię A?
Egzamin teoretyczny
Egzamin zdajesz w WORD w Zielonej Górze. Egzamin teoretyczny zdajesz jak każdy kierowca w formie testu komputerowego. 20 pytań typu TAK/NIE z przepisów ruchu drogowego. Na każde z tych pytań masz 35 sekund. Następnie 12 pytań typu A/B/C z kategorii A/AM. Na każde pytanie masz 45 sekund. Wynik egzaminu jest pozytywny jeśli otrzymałeś min 68 punktów.
Dostęp do oficjalnych pytań znajdziesz na www.autoteoria.pl
Egzamin praktyczny
Egzamin praktyczny zdajesz motocyklem marki Suzuki Gladius lub podstawionym przez nas Yamaha MT07
Zadania w ruchu miejskim.
- Wymijanie, omijanie, wyprzedzanie, zawracanie.
- Przejeżdzanie przez skrzyżowanie równorzędne, ze znakami drogowymi i sygnalizacją świetlną.
- Czas trwania przejazdu min. 20 minut.
Zadania na placy manewrowym
- Sprawdzenie stanu technicznego motocykla.
- Przeprowadzenie motocykla.
- Przygotowanie się na jazdy.
- Ruszenie i jazdy 5 x ósemki w prostokącie.
- Wolny slalom
- Zatrzymanie się w wyznaczonym miejscu.
- Awaryjne hamowanie z prędkości 50km/h
- Szybki slalom z zachowaniem średniej prędkości 30km/h
- Ruszanie na wzniesieniu.
- Omijanie przeszkody przy prędkości min. 50km/h
Plac egzaminacyjny WORD Zielona Góra -kategoria A
Zwiedzanie placu WORD Zielona Góra.
Jak zdać egzamin - porady instruktora SPEED
Wprowadzenie i wyprowadzenie z garażu
Ustaw motocykl w stanowisku nr 1 tak, jak jest pokazane na poniższym obrazku. Dzięki temu, wystarczy jedna korekta kierunku jazdy, a nie trzy. Możesz chodzić po liniach. motocykl nie może się wywrócić ani nie może kołem dotknąć lini.
Ósemka
Przed egzaminem poproś egzaminatora o rozgrzanie motocykla.
Przed każdym ruszeniem na placu manewrowym upewnij się o możliwości jazdy.(głowa w lewo i prawo) Gdy tylko ruszysz, złap motocykl nogami, dociąż podnóżki, ugnij ręce w łokciach i rozluźnij się. Najłatwiej wykonać ósemkę na pierwszym biegu. Nie puszczaj sprzęgła, wygładzaj sprzęgłem każde szarpnięcie silnika lub zanik prędkości. Skręcając, nie pozwól żeby motocykl jechał‚ na ograniczniku kierownicy.
Wjedź w ósemkę szeroko w prawo, nie ścinaj na pierwszy pachołek. Jedź jak najszerzej, tworząc IDEALNĄ ÓSEMKĘ. Dzięki temu będziesz miał‚ więcej miejsca na zawracanie.
Zawracając, mocno naciskaj zewnętrzny podnóżek. Wychyl ciało od pasa w górę na zewnatrz skrętu. Dzięki temu zrobisz przeciwwagę do danego skrętu, co zapobiegnie przewróceniu się motocykla. Jadąc dookoła pachołka, patrz tam gdzie chcesz zawrócić. Motocykl kierujesz glową :) czyli jedzie tam, gdzie patrzysz!. Nie patrz pod koło!
Slalom wolny
Wjedź na slalom szeroko od pierwszego prawego pachołka. Nie patrz pod koło. Patrz na drugą w kolejności bramkę. Staraj się skręcać, naciskając na wewnętrzny podnóżek, co powoduje przechylenie i skręt motocykla w kierunku nacisku. Skręcaj szeroko najlepiej przed bramką, najpóźniej na wysokości bramki. Wychyl ciało od pasa w górę na zewnątrz skrętu. Kontroluj prędkość półsprzęgłem.
Przejazd slalom wolny musisz wykonać dwa razy. Przed drugim przejazdem musisz zatrzymać się przed pierwszą bramką i oczywiście upewnić się o możliwości ruszenia przez popatrzenie w usterka i obrócenie głową w prawo i lewo eliminując tzw. martwe pole.
Slalom szybki
Zaraz po ruszeniu lewą stopę ustaw pod dźwignią zmiany biegów, co pozwoli ci szybciej wrzucić drugi bieg i szybciej rozpędzić motocykl do prędkości 30-38km/h, ustabilizuj prędkość przed wjazdem w bramkę. Nie patrz pod koło, patrz na drogę za pachołkiem, a nie na pachołek.
Wjedź w bramkę wjazdową pod kątem. Dojeżdżając do pierwszego pachołka, zacznij skręcać, aby szeroko i odpowiednio wcześnie ominąć kolejny. Skręcaj, używając przeciwskrętu.
Miedzy bramkami nie kontroluj prędkości. Skup się na manewrach. Jeśli na bramce wjazdowej zakreciłeś gaz, to na wysokości trzeciego pachołka dodaj gazu. Jeśli przejedziesz za wolno, to możesz zadanie powtórzyć o ile nie potrąciłeś pachołka
Omijanie przeszkody
Pomiar prędkości (min 50 km/h) jest tylko na bramce wjazdowej. Po przejeździe przez bramkę, zamknij gaz, dzięki temu łatwiej skręcisz. Jest to najprostsze zadania na egzaminie, wystarczy raz zastosować przeciwskręt, omijając przeszkodę.
tel: 502-325-793
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące kursów nauki jazdy to zadzwoń.
Pytania egzaminacyjne
Testy na kategorię A
VOUCHER PODARUNKOWY
My wydrukujemy i przywieziemy do Ciebie.
Podaruj kurs prawa jazdy w SPEED
- na urodziny
- na imieniny
- na mikołaja
- pod choinkÄ™
- bez okazji
Kask Modułowy Vcan V270 Tricolor Rozmiar:S
Cena: 320 PLN (brutto)
Zakup u instruktora SPEEDGO
Kask motocyklowy NOX model N960 Rozmiar XL
Cena: 600 PLN (brutto)
Zakup u instruktora SPEEDGO
Motorowery
od 18 lat
od 18 lat
Szkolenia okresowe
od 18/21 lat
Czekasz na egzamin?
Masz prawo jazdy, ale nie jezdziles?
Zerezerwuj jazdy dodatkowe on-line
www.speedgo.pl
Kategoria B96
od 18 lat
Karta Kwalifikacji Kierowcy
Szkolenia okresowe
od 18/21 lat
Szkolenia okresowe
od 18/21 lat